Oefeningen voor love handles (vrouwen)

Laatst bijgewerkt door Casper op juli 10, 2021

gezond-vetpercentage-vrouwen

Veel vrouwen hebben ermee te maken: love handles. In dit artikel leggen we je uit wat hier de meest voorkomende oorzaken van zijn, maar nog belangrijker: hoe je er vanaf komt.

Je vind hier de beste trainingen en oefeningen voor vrouwen om je love handles weg te trainen én weg te houden.

Wat zijn love handles en hoe ontstaan ze?

love-handles-vrouwen

Love handles zijn vetrollen boven de heupen, aan de zijkant van je buik.

Deze vetrollen steken meestal boven je broek uit.

Hoewel de naam niet doet vermoeden dat het iets ‘slechts’ is, zijn er toch maar al te veel vrouwen die van hun love handles af willen komen en hier goede oefeningen en tips voor zoeken.

Te veel koolhydraten

Één van de meest voorkomende oorzaken van love handles bij vrouwen is het consumeren van te veel koolhydraten.

Vaak is er niet eens een calorieoverschot, of slechts minimaal. Maar door het consumeren van veel ‘simpele’ koolhydraten, zoals suikers, is het slechts een kwestie van tijd voordat er love handles ontstaan.

Te weinig beweging

Een andere veelvoorkomende oorzaak van lovehandles bij vrouwen is te weinig beweging.

Vaak wordt er gedacht dat er wel voldoende wordt bewogen, maar blijkt dit uiteindelijk veel minder effectief te zijn voor vetverlies dan verwacht.

Het is dan ook aangeraden om effectieve oefeningen te doen, waarmee je veel calorieën verbrandt.

De beste oefeningen vind je in dit artikel.

Hoe kom je er van af?

vetverlies-meten

Het belangrijkste waar we het in dit artikel over gaan hebben is natuurlijk hoe jij als vrouw nou het beste (en snelste) van die vervelende love handles af kunt komen.

Vaak zitten ze eraan voordat je het ook maar doorhebt.. Maar ze weer kwijtraken, dat is vaak een ander verhaal.

Veel vrouwen weten niet waar ze moeten beginnen en raken in paniek op het moment dat de love handles ze te veel worden. Hierdoor is een zogenoemd crash dieet vaak het gevolg.

Het effect hiervan is welbekend: je zult je love handles in een relatief korte tijd kwijt raken, maar echter zitten deze er direct weer aan op het moment dat je weer ‘normaal’ begint te eten.

Het is dus veel beter om je vet op een duurzame manier kwijt te raken, door een goed voedingspatroon en goede training.

Oefeningen voor vrouwen om love handles kwijt te raken

Zoals beloofd vind je hieronder de beste oefeningen voor vrouwen om love handles kwijt te raken.

De oefeningen staan op willekeurige volgorde, dus niet van goed naar slecht:

Mountain climbers

mountain-climber-thuis

Mountain climbers zijn een zeer effectieve oefening voor onder andere je buikspieren en beenspieren. Daarnaast ligt de verbranding tijdens deze oefening erg hoog, waardoor het een goede oefening is om je love handles weg te trainen.

De uitvoering is vrij explosief en hierdoor zul je in een korte tijd al veel calorieën kunnen verbranden.

Mountain climbers voer je als volgt uit: Kom in de push-up startpositie en beweeg vervolgens je linker knie richting je rechter elleboog en vise versa. Probeer het tempo hoog te houden bij deze oefening.

Klik hier voor de volledige mountain climbers uitleg


High knees

lachend-walking-high-knees

De high knees zijn een staande buikspieroefening. Aan de naam kun je wellicht al een gok doen hoe deze oefening eruit gaat zien.

Het wordt ook wel knieën heffen genoemd. Wat je doet is simpelweg je knieën omhoog brengen, waarbij je je armen ook meebeweegt.

Hoe hoger je je knieën heft, hoe meer je buikspieren worden aangesproken en hoe sneller en intensiever je beweegt, hoe hoger je verbranding ligt.

Bekijk hier de volledige high knees uitleg


Step-ups

step-ups-oefening

De step-ups is een populaire oefening voor vrouwen, met name om de hardnekkige love handles weg te trainen.

Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een verhoging, zoals bijvoorbeeld een stepbankje. Vervolgens stap je hier op en af. Je bootst hier een soort traplopen mee na.

Dit is een geweldige oefening om veel vet mee te verbranden en bovendien ontwikkel je er ook nog eens sterke beenspieren mee.

Bekijk hier de volledige uitleg van de step-ups


Toe touchers

tenen-aanraken-buikspieroefening

Uiteraard mogen buikspieroefeningen ook niet ontbreken in jouw strijd tegen love handles.

Buikspieroefeningen zijn onder vrouwen erg populair, aangezien sterke buikspieren zorgen voor een strakkere buik en bovendien ook nog eens functioneel zijn in het dagelijkse leven.

Er zijn veel verschillende oefeningen voor de buikspieren. De toe touchers zijn één van die vele oefeningen. Je richt je tijdens de toe touchers voornamelijk op de onderste buikspieren.

Je strekt je benen hierbij omhoog en probeert vervolgens met je handen je tenen aan te raken.

Klik hier voor een volledige uitleg van de toe touchers


Reverse plank

reverse-plank

De klassieke plank ken je ongetwijfeld wel, het is een van de betere oefeningen voor je core (romp). Maar de reverse plank is daarentegen wat minder bekend.

Dit neemt niet weg dat het een uitstekende oefening is voor vrouwen om love handles te bestrijden. Met de reverse plank train je namelijk, net zoals bij de klassieke plank, je gehele romp.

Maar daarnaast train je ook je bilspieren en hamstrings. Door de vele spiergroepen die je traint met deze oefening, ligt de verbranding hoog en wordt vetverlies gestimuleerd.

Bekijk hier de reverse plank uitleg


Cardio en groepslessen

Zijn krachtoefeningen niet echt jouw ding, maar wil je wel graag van je love handles af komen?

groepsles-fitness

De beste manier is krachttraining, maar als je dit écht niet leuk vind dan kun je er ook voor kiezen om enkel cardio te gaan doen.

Je kunt bijvoorbeeld buiten een stukje gaan hardlopen of wandelen. Maar je kunt ook op een cardio apparaat trainen voor vetverlies.

Vind je cardio ook maar niks? Wellicht dat je een andere bewegingsvorm leuker vindt, zoals bijvoorbeeld één van de diverse groepslessen die op sportscholen worden gegeven.

Dit soort trainingen zijn onder vrouwen erg populair en effectief om van je lovehandles af te komen. Voorbeelden van zulk soort lessen zijn Zumba, spinning en XCO training.

Concreet stappenplan voor vrouwen om love handles te bestrijden

love-handles-verliezen-vrouw

Naast training speelt voeding zoals je waarschijnlijk wel weet, ook een cruciale rol tijdens vetverlies.

Het principe van love handles wegtrainen is eigenlijk vrij simpel: meer bewegen en minder (en gezonder) eten.

Toch is dit te globaal en kunnen hier alsnog veel onnodige fouten bij worden gemaakt.

Wil je direct goed van start met effectief vet verliezen? Dan raad ik je aan om aan de slag te gaan met het Droogtrainen Kickstart.

Dit is de beste methode voor vrouwen, omdat je hiermee alle informatie en tools tot de beschikking hebt om je vetpercentage drastisch te verlagen in slechts 8-16 weken.

Mocht je een gratis alternatief willen, kun je ook aan de slag gaan met de Gratis Droog Trainen Kick-start:

Tijdelijk Gratis: de Droog Trainen Kick-start voor Vrouwen!

Klik hieronder en claim direct je Gratis Download:

cover-droogtrainen-kickstart-vrouw










💡 Misschien vind je dit ook interessant:

Categorieën: Training

0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *