8 pack abs – Hoe krijg je een eight pack? (Geheim onthuld)

Laatst bijgewerkt door Casper op oktober 31, 2021

eight-pack-abs
eight-pack-abs

8 pack abs (buikspieren) is iets wat veel mensen zien als dé ultieme prestatie. Het hebben van een eight pack straalt namelijk ultieme fitheid uit en is dan ook voornamelijk vanuit esthetisch oogpunt een doel wat veel mensen voor ogen hebben.

Maar hoe krijg je het nou eigenlijk voor elkaar om een 8 pack te trainen, en is dit wel voor iedereen mogelijk?

In dit artikel lees je alles over de eight pack en kom je er ook achter of het voor jou mogelijk is om te behalen en hoe je dit dan zou moeten doen. Wat is hét grote geheim?

Wat zijn 8 pack abs precies?

buikspieren

Iedereen kent de beruchte 6 pack abs wel. Maar wist je dat er ook zoiets bestaat als een eight pack?

Hiermee worden zichtbare buikspieren bedoeld welke bestaan uit 8 ‘blokken’.

Het is voor veel mensen nog altijd onduidelijk hoe het nou precies komt dat de ene persoon wel een eight pack heeft en de andere niet.

Er heerst nog altijd veel ontwetendheid over dit onderwerp en het is bijna een mysterie te noemen hoe mensen het voor elkaar krijgen een eight pack te behalen.

Is dit iets wat genetisch bepaald is of kun jij dit ook daadwerkelijk voor elkaar krijgen..?

Hoe behaal je een eight pack?

Het is een veelgestelde vraag: hoe krijg je nou eigenlijk eight pack abs?

Voordat ik je het antwoord ga geven zal ik je alvast verklappen dat het niet zo makkelijk is als dat je misschien denkt en dat het van meerdere factoren afhankelijk is.

eight-pack-buikspieren

Daar komt nog eens bij dat het niet voor iedereen mogelijk is om een 8 pack te behalen.

Dit komt namelijk doordat het genetisch bepaald is hoe jouw buikspieren er uitzien. Dit wordt mede bepaald door de structuur van het bindweefsel van jouw buikspieren.

Wees echter niet meteen getreurd, want er is ook goed nieuws. Het is namelijk wél voor iedereen mogelijk om zichtbare buikspieren te trainen.

zichtbare-buikspieren-8-pack

Iemand met zichtbare buikspieren heeft vrijwel altijd een sixpack, of anders wel een ‘four pack‘.

Als het even meezit is het zelfs mogelijk om 8 blokken zichtbaar te krijgen, maar dit is zoals gezegd dus grotendeels genetisch bepaald.

Hieronder vind je de 3 basisprincipes om zichtbare buikspieren te krijgen:

1. Lager vetpercentage

vetpercentage-meten

Laten we meteen met het belangrijkste principe beginnen. Dat is namelijk het verlagen van je vetpercentage. Dit is essentieel om je buikspieren zichtbaar te krijgen.

In feite heeft iedereen een sixpack, eightpack of four pack. Bij de ene persoon zal deze zich alleen onder een laag(je) vet bevinden, terwijl het bij de andere persoon wel zichtbaar is vanwege het lage vetpercentage.

Dit zal dan ook voor velen de eerste stap zijn. Je kunt je buikspieren net zo hard trainen als dat je wilt.

Je kunt honderden crunches en sit-ups maken per dag, maar als je vetpercentage te hoog is zullen je buikspieren nooit zichtbaar worden.

Bij de meeste mannen zullen de buikspieren zichtbaar worden vanaf een vetpercentage van zo’n 10-12%. Maar ook dit is weer sterk persoonsafhankelijk en genetisch bepaald.

Voeding speelt de belangrijkste rol in dit proces. Zichtbare buikspieren worden dan ook ‘gemaakt’ in de keuken en niet in de gym.

Later in artikel komen we erop terug hoe jij het beste kunt eten om een lager vetpercentage te krijgen.

2. Buikspieren trainen

Wist je dat je buikspieren trainen niet per sé nodig is om zichtbare buikspieren te krijgen? Als je vetpercentage laag genoeg is zullen je buikspieren namelijk al zichtbaar worden.

Vaak kun je deze echter wel een wat ‘hardere look’ geven door je buikspieren regelmatig en hard te trainen. Als je aan krachttraining doet worden de buikspieren al met erg veel oefeningen aangesproken.

Tijdens het squatten en deadliften worden je buikspieren bijvoorbeeld al goed meegetraind, maar ook in het dagelijkse leven gebruik je je buikspieren. Tijdens het staan zorgen je buikspieren er bijvoorbeeld voor dat je lichaam in balans blijft.

En ook als je ’s ochtends je bed uitkomt gebruik je jouw buikspieren. Echter zal dit je natuurlijk niet meteen een 8 pack bezorgen. Het is dan ook zeker aangeraden om wat extra buikspieroefeningen erbij te doen.

Later in dit artikel zal ik er nog op terugkomen wat nou daadwerkelijk de beste buikspieroefeningen zijn om een 8 pack mee te trainen.

3. Discipline

Het derde en tevens het laatste belangrijke aspect bij het behalen van een 8 pack is discipline. Vrijwel niemand zou namelijk een 8 pack krijgen zónder hier het nodige voor te doen en te laten.

gespierde-man-met-stang

Tenzij je bent gezegend met ‘gouden genen’, zul je keihard moeten werken om een eight pack te krijgen. Als jij momenteel te veel vet hebt om je buikspieren zichtbaar te krijgen is het zaak om te gaan droog trainen.

Met droog trainen wordt er bedoeld dat je traint om vet te verliezen, met als doel zoveel mogelijk spiermassa te behouden. Voeding speelt hierin een hele belangrijke rol.

laag-vetpercentage

Een veel gemaakte fout is dat er te weinig wordt gegeten tijdens dit proces, waardoor er (te) veel spiermassa verloren gaat.

Bedenk dat een 8 pack hebben niet alles is. Het liefst heb je natuurlijk een gespierde look én een 8 pack, in plaats van een ‘magere look’ met 8 zichbare blokken op je buik.

Voor dit proces is er veel discipline en geduld nodig, aangezien een 8 pack niet in een paar dagen of weken zichbaar zal worden. Afhankelijk van waar je nu staat is dit eerder een kwestie van maanden.


6 pack vs 8 pack

sixpack-vs-eightpack

Je weet nu wat de verschillen zijn tussen een six pack en een 8 pack.

Als je dit artikel leest is de kans groot dat jouw doel is om een 8 pack te behalen.

Je hebt ook kunnen lezen dat dit niet voor iedereen mogelijk zal zijn. Wellicht zal jij dus ‘genoegen moeten nemen’ met een sixpack.

Als jij een sixpack wilt behalen, gelden hier dezelfde principes voor als het zichtbaar krijgen van 8 blokjes. Ook dit komt namelijk neer op het verlagen van je vetpercentage, het liefst in combinatie met training.

Wat zijn goede buikspieroefeningen om een eight pack te trainen?

Doe jij meerdere keren per week sit-ups of crunches? Of doe jij deze misschien zelfs wel dagelijks?

Ik nodig je uit om hiermee te stoppen en je te gaan richten op effectievere buikspieroefeningen, waarbij de rug en de nek bovendien minder belast worden.

samen-sit-up-doen

Om je buikspieren te versterken zijn er veel betere oefeningen te bedenken. Het is belangrijk om je al je buikspieren te trainen en de onderste en schuine buikspieren dus niet te vergeten.

Je kunt dit doen met buikspier apparaten, maar ook gewoon op de grond zonder benodigdheden.

Hieronder vind je een aantal goede oefeningen die je kunt doen tijdens het trainen voor een eight pack. De uitleg hiervan kun je bekijken na het lezen van dit artikel:

Hoe moet je eten voor 8 pack abs?

Zoals beloofd zou ik nog terugkomen op de vraag hoe je het beste kunt eten om eight pack abs te krijgen.

voeding-voor-eightpack

Ik heb je al verteld dat voeding een essentiele rol speelt bij het behalen van zichtbare buikspieren en dit zelfs belangrijker is dan je training.

Allereerst zul je er voor moeten zorgen dat je vet verliest. Dit kun je doen door minder te eten dan je dagelijkse energiebehoefte.

Anders verwoord zul je dus minder calorieën moeten eten dan dat je lichaam nodig heeft om op gewicht te blijven.

Dit kun je doen door bij te houden wat je eet. Dit is voor veel mensen een grote stap en daarom wordt het bijhouden van de calorieën vaak overgeslagen.

Daarnaast is het belangrijk dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Eiwitten bevorderen het herstel van je trainingen en zorgen voor het opbouwen van spiermassa.

Dat is waar veel mensen de fout ingaan en er dus geen eight pack wordt behaald. Maar daarnaast zijn er nog meer grote fouten die jij gemakkelijk kunt voorkomen.. Waarover later meer.

Wat is het grote geheim voor een eight pack?

In dit artikel heb ik je verteld hoe jij een eight pack kunt krijgen en wat je hier voor moet doen. Je weet nu dat het genetisch bepaald is en of dit überhaupt voor jou mogelijk is.

Máár je weet daarentegen ook dat het wél voor iedereen mogelijk is om zichtbare buikspieren te krijgen. Hiervoor zul je jouw vetpercentage moeten verlagen.

Dit is voor iedereen mogelijk, dus ook voor jou. Er zijn erg veel mensen die vol goede moed van start gaan met als grote doel een sixpack of eightpack krijgen.

Echter zijn er maar weinig mensen die dit behalen. Terwijl het eigenlijk best makkelijk is.. Makkelijker dan jij zou denken iniedergeval.

Toch begaan veel mensen cruciale fouten waardoor ze hun doel niet halen.

Wil jij deze fouten voorkomen? Dan raad ik je aan om aan de slag te gaan met de Gratis Droogtrainen Kickstart.

Hierin vind jij namelijk álle essentiële informatie die je nodig hebt om zichtbare buikspieren te krijgen. Met dit protocol is het behalen van een eightpack of sixpack slechts een kwestie van tijd 😉.

Wil je hier direct mee aan de slag gaan, of meer informatie? Klik dan snel hieronder:

Tijdelijk Gratis: de Droog Trainen Kick-start

Klik hieronder om direct je Gratis download te claimen:

droogtrainen-cover-man-vrouw-covers





Misschien ook interessant:

Categorieën: Training

0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.