Een strak en gespierd lichaam in 3 maanden

Gepubliceerd door Casper op

strak-gespierd-lichaam-3-maanden
strak-gespierd-lichaam-3-maanden

Wil jij een strak lichaam in 3 maanden, of een gespierd lichaam in 3 maanden?

In dit artikel leggen we je uit hoe jij dit kunt bereiken en of het überhaupt mogelijk is om een strak en/of gespierd lichaam in ”slechts” 3 maanden tijd te ontwikkelen.

Table Of Contents

Is het mogelijk om een strak en gespierd lichaam in 3 maanden te trainen?

Laten we beginnen met de vraag of het überhaupt wel mogelijk is om je lichaam dusdanig te transformeren in 3 maanden tijd.

Kun je een strak lichaam krijgen in 3 maanden? Het is een vraag die erg lastig te beantwoorden is.

Wat de vraag zo lastig maakt? Met name dat de definitie ”strak” voor iedereen anders zal zijn.

Laten we vooropstellen dat je wel degelijk mooie resultaten kunt bereiken in 3 maanden tijd.

Het is mogelijk om veel vet te verliezen en ook om aardig wat in spiermassa aan te komen.

In theorie is het dus zeker mogelijk om een gespierder lichaam in 3 maanden te trainen.

Echter zal het wel grotendeels van je eigen inzet en motivatie afhangen of jij je doel daadwerkelijk gaat bereiken of niet.

Als jij een strakker en/of gespierder lichaam in 3 maanden tijd wilt ontwikkelen, dien je in elk geval serieus bezig te zijn met je voeding en training.

Een gespierd lichaam in 3 maanden

Is het jouw doel om snel gespierd te worden? Dan kun je in 3 maanden tijd een mooi begin maken.

Echter is het wel zo dat het na 3 maanden pas net begonnen is. Je zult ook na die tijd je trainingsroutine en eetgewoonten moeten vasthouden.

Als jij besluit na die 3 maanden weer te stoppen met trainen en op je voeding te letten, ben je binnen no-time weer terug bij af.

gespierd-lichaam-3-maanden

Daarnaast is het goed om realistische verwachtingen te hebben. Je zult namelijk niet direct een super gespierd lichaam krijgen na enkele maanden.

Dit proces neemt nou eenmaal tijd in beslag. Wat voor resultaten je kunt verwachten? Dat is lastig te zeggen.

Als beginnend lifter kun je rekenen op zo’n 0,5 tot maximaal 1 kg toename in spiermassa per maand.

Mits jij je training en voedingspatroon goed op orde hebt uiteraard.

Een strak lichaam in 3 maanden

Wil je een strak lichaam in 3 maanden ontwikkelen? Dan zal de focus in de meeste gevallen meer op vetverlies moeten liggen dan op het opbouwen van spiermassa.

Het is goed om te weten dat het in de meeste gevallen niet mogelijk zal zijn om spieren te kweken en vet te verliezen tegelijkertijd. Wat dat betreft zal je hier dus een keuze in moeten maken.

Ben jij momenteel aan de slanke kant en heb je relatief weinig lichaamsvet? Maar wil je wel graag strakker worden? Dan is het de beste keuze om een gespierder lichaam te gaan kweken.

Heb je echter redelijk wat overtollig lichaamsvet? Dan is het de beste keuze om eerst vet te gaan verliezen.

In 3 maanden tijd kun je aardig wat vetmassa kwijtraken. In sommige gevallen is het zelfs mogelijk om 1 kg vetmassa per week kwijt te raken.

Echter zal dit bij de meeste mensen lager liggen. Zeker als je ook nog zoveel mogelijk spieren wilt behouden, is het verstandig om niet té weinig te eten.

Hoe ontwikkel je een strak en gespierd lichaam in 3 maanden tijd?

strak-lichaam-12-weken

Je weet nu dat het goed mogelijk is om een gespierder lichaam in 3 maanden tijd te ontwikkelen.

En datzelfde geldt voor een strakker lichaam in 3 maanden tijd.

Máár, waar moet je nou beginnen? Hoe kun je het beste van start gaan en waar moet je op letten?

Hieronder geven we je een aantal tips die jou gaan helpen om je doel te verwezenlijken:

Zoek een trainingsschema dat bij jou past

Kies een trainingsschema dat goed aansluit op jouw wensen en zoek ook een schema waar je plezier uithaalt.

Een goed trainingsschema is essentieel om jouw doelen te behalen, aangezien dit een groot deel van jouw resultaten zal bepalen.

Bij een dergelijk schema is het belangrijk dat elke spiergroep wordt getraind, dat je voldoende rust houdt tussen de trainingen én dat je progressie blijft boeken.

Als je een bepaald schema leuk vindt om te volgen, zal dit je helpen om het gemakkelijker vol te houden gedurende de 3 maanden.

Houd je strikt aan je voeding

Naast een goed trainingsschema, zal je ook serieus met je voeding bezig moeten zijn als je een gespierder of strakker lichaam in 3 maanden tijd wilt.

Als je gespierder wilt worden, zal je meer moeten gaan eten en als je strakker wilt worden in de meeste gevallen juist minder.

Het is hierbij belangrijk om alles goed bij te houden en je vooral aan je voedingsplan te houden.

Zorg voor goede motivatie

Heb je een bepaalde motivatie om een gespierd lichaam in 3 maanden te halen? Of heb je een bepaalde reden dat je een strakker lichaam in 3 maanden wilt?

Het is goed om jezelf af te vragen wat jouw motivatie precies is. Tijdens de 3 maanden zullen er namelijk ongetwijfeld wel eens momenten komen dat het wat zwaarder wordt.

Soms zul je misschien zelfs aan opgeven denken. In dat geval is het zeer gewenst dat je kunt terugvallen op jouw motivatie.

Start met een goed protocol

Wil je serieus met jouw fysieke doelen bezig zijn en direct een goed begin maken?

We raden jou dan sterk aan om te beginnen met een goed protocol, dat jou stap voor stap naar jouw doel toebrengt.

Zo’n protocol leert jou alles over hoe je moet eten en trainen om een strakker of gespierder lichaam te bouwen in 3 maanden tijd.

Bekijk de protocollen hieronder:

Droog Kickstart (voor een strak lichaam in 12 weken)

Wil je een strakker lichaam en beginnersfouten voorkomen? Dan is de Gratis Droog Trainen Kickstart een absolute aanrader.

In dit eBook krijg je alle kennis en tools om binnen 8-16 weken jouw drooglichaam te ontwikkelen.

Er is een speciaal eBook voor mannen, en een voor vrouwen.

Klik op de knop om de Kickstart direct te bekijken:



Spiermassa Kickstart (voor een gespierd lichaam in 12 weken)

Is het jouw ultieme doel om gespierder te worden in 3 maanden tijd? Dan is de Gratis Spiermassa Kickstart de beste keus voor jou.

Dit eBook is speciaal ontwikkeld voor iedereen die op een effectieve manier méér spiermassa wilt kweken.

Klik op de knop voor meer informatie:








💡 Misschien vind je dit ook interessant:

Categorieën: Training

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *