Platte billen: wat doe je er tegen?

platte-billen

Platte billen, wat kun je daar tegen doen? In dit artikel gaan we het hebben over de oorzaken hiervan.

Maar ook ontdek je de oplossingen voor plattere billen en vertellen we jou hoe jij je platte billen rond kunt trainen.

Waarom platte billen zo vervelend zijn

dunne-billen

Platte billen, het is iets waar veel vrouwen mee te maken hebben. Het schoonheidsideaal is tegenwoordig om volle en vooral ronde billen te hebben.

Echter is niet elke vrouw gezegend met een volle bilpartij. Hoe dat komt? Daar zijn meerdere oorzaken voor.

Feit is in elk geval dat een slappe en platte kont vaak als vervelend ervaren wordt.

En dat is niet alleen vanwege het uiterlijk. Het kan namelijk ook vervelende gevolgen hebben voor je bekkenbodem.

Ook zit je kleding niet altijd als gegoten en kun je jezelf er minder zelfverzekerd door voelen.

Reden genoeg dus om die platte billen eens aan te gaan pakken en ronder te trainen!

Maar voordat we het daarover gaan hebben, is het eerst zaak om je bewust te zijn van door mogelijke oorzaken, waarover meer hieronder.

Veel voorkomende oorzaken van slappe en platte billen

Wellicht zie je wel eens andere vrouwen lopen met volle ronde billen en vraag je jezelf af: hoe krijgt zij dat toch voor elkaar?

Zou het genetisch bepaald zijn? Of komt het simpelweg door de lifestyle?

Een betere vraag om jezelf te stellen is echter hoe het komt dat jij een wat plattere kont hebt. Hieronder kom je erachter:

Veel zitten

Een Amerikaanse fysio, genaamd Dom Giordano deed een tijd terug een onderzoek naar het verband tussen stilzitten en platte billen.

De uitslag die kan je wellicht al raden. Juist, veel stilzitten kan zorgen voor platte billen.

Komt dat doordat je met je eigen gewicht jouw billen plat drukt? Nee, het komt met name door de kanteling van je bekken tijdens het zitten.

Bovendien blijven je bilspieren onbenut wanneer je zit. Reden genoeg dus om het zitten tot een minimum te beperken!

Als je een zittend beroep hebt, wordt dat natuurlijk lastig. Wellicht kun je in dat geval om het uur even opstaan, zodat je bilspieren weer geactiveerd worden.

Te veel cardio

Dit is een van de meest voorkomende fouten die we zien terugkomen bij vrouwen die rondere billen willen.

Vaak worden de hardloopschoenen aangetrokken en worden er lange afstanden gelopen.

cardio-fitness-training

Of in de sportschool wordt de cardio apparatuur opgezocht, om daar vervolgens de hele training op te vertoeven.

Of dat fout is? Dat niet. Van duurtraining krijg je namelijk een goede conditie en het is ook gezond.

Echter, als het jouw doel is om grotere billen te kweken, is dit niet zo’n verstandig idee.

In dat geval is krachttraining namelijk vereist. Natuurlijk kun je ook cardio blijven doen om je conditie te blijven onderhouden.

Echter hebben we het dan voornamelijk over cardio op hoge intensiteit, waarover later meer.

Te weinig eiwitten

Nog zo’n grote fout die we vrouwen met platte billen vaak zien maken. Dat is het onvoldoende eten van eiwitten.

hoeveel-eiwtten-vrouw

Zoals je misschien wel weet zijn eiwitten de bouwstof van ons lichaam. Deze zijn dan ook essentieel voor spieropbouw.

Je kunt jezelf helemaal suf trainen, zonder voldoende eiwitten te eten zullen jouw billen voor altijd plat blijven!

Probeer minimaal zo’n 1,8 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht per dag te eten om je slappe billen te verstevigen.

Geen of onvoldoende gerichte krachttraining

Zoals je zojuist hebt kunnen lezen is te veel langdurige cardio een veel voorkomende oorzaak van platte billen.

Hoe kun je jouw platte billen dan wél rond trainen? Met krachttraining!

slappe-billen-trainen

Wanneer vrouwen beginnen met fitness zien we ze tegenwoordig steeds vaker het krachthonk induiden.

En dat is wat ons betreft een goede zaak. Krachttraining zorgt namelijk voor een strak en sexy lichaam bij vrouwen.

Toch heerst helaas nog altijd de hardnekkige mythe dat je als vrouw direct een heel gespierd uiterlijk krijgt als gevolg van krachttraining.

Wil jij dus je platte billen rond trainen? Dan is het tijd om de gym in te duiken en bilspieroefeningen te gaan doen!

Genetisch bepaald

Tot slot hebben (helaas) ook je genen een invloed op je platte billen. De ene persoon heeft nu eenmaal plattere billen van zichzelf dan een ander.

Let wel: dit mag in de eerste instantie zeker geen excuus zijn voor je platte billen.

Vrijwel áltijd is het namelijk mogelijk om jouw kont minder plat te maken door middel van gerichte training en goede voeding.

Platte billen rond trainen

Goed, jij wilt je platte billen dus ronder gaan trainen. Tot nu toe hebben we je daar al een aantal tips voor gegeven.

Hieronder vind je meer concrete tips die jij vandaag nog kunt gaan toepassen.

Bovendien zitten er ook tips tussen die geen betrekking hebben op trainen, maar wel je billen minder plat kunnen maken.

Doe meer dan alleen maar squats

squat-billen

De squat ken je ongetwijfeld wel. Dit is een van de populairste en meest functionele kracht oefeningen.

Je kunt er veel kracht mee opbouwen en traint er je hele onderlichaam mee.

Maar onder veel vrouwen is squatten vooral populair omdat het voor mooi gevormde billen zou zorgen.

Nu heeft squatten zeker een invloed op je bilspieren. Echter is het niet zo dat squats dé belangrijkste oefening zijn om je billen minder plat te maken.

Het is namelijk een beter idee om je bilspieren meer te isoleren. In dit artikel vind je meer informatie over het gericht trainen van je billen.

Geen duurtraining, maar cardio op hoge intensiteit

step-training-apparaat

Zoals gezegd is het dus geen goed idee om aan duurtraining te doen als jij platte billen hebt.

Wat voor cardio je dan moet gaan doen? Cardio op hogere intensiteit en voor kortere duur.

Je zou bijvoorbeeld kunnen steppen in de sportschool. Maar je kunt ook intensief op de crosstrainer je billen trainen.

Het belangrijkste is in elk geval dat je bilspieren gericht getraind worden en dat je niet té veel calorieën verbrandt.

Om van je platte billen af te komen zul je namelijk moeten aankomen. Als je geregeld langdurige cardio doet, maak je dat voor jezelf een stuk lastiger.

Vaker de trap nemen

Dit is een hele simpele aanpassing die jou al aanzienlijk resultaat op kan leveren.

Ben je in de gelegenheid om dagelijks te trap te pakken? Maar pak jij in plaats daarvan de lift of de roltrap?

Zonde, want dat is een gemiste kans. Traplopen is namelijk een uitstekende manier om je platte billen ronder te trainen.

Zeker wanneer je dit elke dag doet, kan het je op den duur zichtbare resultaten op gaan leveren.

De invloed van je kledingkeuze

Hier willen we in dit artikel niet al te diep op in gaan. We hebben het immers over het minder plat krijgen van je billen.

Met kleding kun je jouw billen minder plat doen lijken, echter behoud je hier geen blijvende resultaten mee.

platte-kont

Het is dus beter om jezelf te focussen op je training en voeding in plaats van je kledingkeuze.

Echter is het goed om te weten dat door het dragen van push-up jeans en onderbroeken jouw billen minder plat kunnen laten lijken.

Ook het dragen van hakken kan ervoor zorgen dat je billen er wat voller uit komen te zien.

Span je billen regelmatig aan

Tot slot een hele simpele tip. Dat is namelijk simpelweg het aanspannen van je billen.

Door je billen meerdere keren per dag aan te spannen, worden je bilspieren op den duur versterkt.

Dit kan jou helpen in de strijd tegen platte billen. Zeker tijdens het stilzitten is het een goed idee om dit regelmatig te doen.

Begin bijvoorbeeld met je billen voor 30 seconden lang hard aan te spannen. Vervolgens bouw je dit steeds verder op.

Je zult merken dat je slappe billen hierdoor binnen afzienbare tijd al kunnen verstevigen.

Ideale situatie: platte buik & dikke billen

Naast platte billen is een dikkere buik ook iets waar veel vrouwen vanaf willen komen.

Voor velen is de ideale situatie dan ook om een platte buik én dikke billen te hebben.

platte-billen-rond-trainen

Om dat voor elkaar te krijgen is het zaak om enerzijds een aanzienlijke hoeveelheid spiermassa te hebben.

Maar daarnaast is het van belang om ook een niet al te hoog vetpercentage te hebben.

Wanneer je dit voor elkaar weet te krijgen, is de kans groot dat jij over het lichaam van je dromen beschikt.

Hiervoor zul je spiermassa moeten gaan opbouwen, zonder te veel in vet aan te komen.

Wil je hier meer over weten, of wil je direct goed beginnen? Download dan het Strakke Billen Protocol.

Klik op de knop hieronder voor meer informatie:







💡 Misschien vind je dit ook interessant:

0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.