Onderarm trainer – Welke zijn er?

Laatst bijgewerkt door Casper op juni 30, 2021

onderarmen-trainen

Een onderarm trainer is een tool om je onderarmen sterker te maken en te laten groeien. Er zijn verschillende soorten materialen die je hiervoor kunt gebruiken.

In dit artikel vind je de beste en meest voorkomende onderarm trainers die er zijn.

Welke onderarm trainers zijn er?

onderarm-trainer

Op zoek naar een onderarm trainer? Je hebt deze in verschillende soorten.

Er zijn tools die speciaal bedoeld zijn om je onderarmen mee te trainen en je hebt materiaal waarmee je zowel je onderarmen kunt trainen als andere spiergroepen.

Hieronder vind je de verschillende soorten materialen.

Handknijpers

onderarm-grip-trainer

Handknijpers zijn veruit de bekendste onderarm trainers. Deze handige fitness accessoires bestaan al een geruime tijd en worden erg vaak gebruikt als een laagdrempelige manier om kracht op te bouwen.

Of het nou gaat om die pot augurken te kunnen openen, grotere onderarmspieren te kweken of om sterker te worden bij bepaalde fitnessoefeningen, voor al deze aspecten komen de tools van pas.

Het principe is erg simpel. Het is een klein apparaartje dat voorkomt in verschillende soorten en vormen. Allen hebben ze echter hetzelfde doel: knijpen. (niet geheel verrassend).

Het knijpen is een effectieve manier om je onderarmen te trainen. Omdat deze trainer erg klein en compact is van formaat en ook nog eens goedkoop is in de aanschaf, is het één van de populairdere onderarm trainers.

De beste en bekendste handknijper is de Captains of Crush. Deze zijn te verkrijgen in verschillende weerstanden. Wel zijn deze een stukje duurder dan de rest. Bekijk het complete aanbod via de knop hieronder.



Wrist roller

wrist-roller-kopen

Dan de wrist roller. Dit is een iets minder bekende onderarm trainer maar is zéér effectief in gebruik. Net zoals de handknijper is de wrist roller ook erg simpel te gebruiken.

Het is eigenlijk niets meer dan een handvat met een touwtje en een gewicht eraan.

Het doel is om het touwtje om het handvat heen te rollen door met je handen een draaiende beweging te maken.

Soms kun je het gewicht zelf verstellen en soms zijn ze te verkrijgen met een vast gewicht.

Eventueel kun je zo’n roller ook zelf maken. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een lege dumbbell halter te gebruiken als handvat en hier een touwtje aan vast te maken.

Aan de onderkant van het touw hang je vervolgens een dumbbell schijf van een laag gewicht, bijvoorbeeld van 2,5 kg.

Hoe langzamer je de oefening uitvoert, hoe meer je onderarmen zullen verzuren.

Met name de eerste keren dat je deze onderarm trainer gebruikt zullen je onderarmen maximaal verzuren.

Als je je armen voor je uit strekt zul je ook nog eens je schouders trainen, wat mooi is meegenomen. Klik op de knop voor meer informatie en het aanbod.



Pols en onderarmtrainer

pols-en-onderarmtrainer

Met dit apparaat train je zowel je polsen als je onderarm. Je kunt je gehele onderarm erin leggen zodat deze tijdens het trainen op de goede vaste plek blijft liggen.

De trainer heeft een handgreep die je beet kunt pakken om vervolgens deze omhoog te duwen.

Je kunt dit zowel doen met een onderhandse greep als een bovenhandse greep. Dit is een ideaal apparaat om sterkere onderarmen en polsen mee te ontwikkelen.



Farmer walk handles

farmer-walks

Dan het grotere en zwaardere geschut: de farmer walk handles. Deze units zijn speciaal gemaakt om de beruchte farmer walk mee uit te voeren.

Het is de bedoeling dat je het vastpakt bij ’t handvat om er vervolgens een stuk(je) mee te gaan lopen.

Het vasthouden van deze frames kost je onderarmen veel kracht, waardoor je deze goed zal trainen. Daarnaast train je ook de rest van je lichaam er mee. Zoals je benen, core en rug.

Klik om de knop voor meer informatie en de beste Farmer walk handles te bekijken:



Overige onderarm trainers

Bovenstaande tools zijn specifiek bedoeld als onderarm trainer. Maar er zijn nog veel meer soorten fitness materialen die gebruikt kunnen worden als onderarm trainer.

Losse gewichten

gewichten-onderarmen

Denk bijvoorbeeld aan losse gewichten. Met deze gewichten zijn meer dan genoeg oefeningen te bedenken om je onderarmen mee te trainen.

Het voordeel hiervan is dat je het tevens kunt gebruiken om je hele lichaam te trainen.

Je haalt hiermee dan ook multifunctioneel materiaal in huis.

Wil je meer informatie over het uitzoeken van de beste dumbbells en andere gewichten? Klik dan op de blauwe knop hieronder.



Pull up bar

pull-up-aan-stang

De optrekstang is weer zo’n makkelijk en multifunctioneel middel om meerdere spiergroepen mee te trainen.

Niet geheel verrassend is het met name geschikt om jezelf aan op te trekken. Met het maken van pull ups zul je jouw onderarmen ook meetrainen.

Maar om de bar specifiek als onderarm trainer te laten gelden kun je er aan gaan hangen.

Door de bar simpelweg vast te pakken en jezelf te laten uithangen zullen je onderarmen kracht moeten leveren om jezelf vast te blijven houden.

Dit is niet alleen een effectieve oefening, maar ook nog eens een hele leuke. Je kunt er een wedstrijdje van maken met iemand anders, of je kunt je eigen tijd bijhouden en keer op keer proberen te verbeteren.

Je zult merken dat als je dit regelmatig doet dat je onderarmen binnen no-time sterker zullen worden.

Het voordeel van zo’n stang is ook dat je het eenvoudig thuis kunt gebruiken.

Je kunt het op erg veel plekken ophangen, zoals bijvoorbeeld aan een muur, deur of plafond. Klik op de knop voor meer informatie.


Belang van onderarmen trainen

onderarmen-trainen

Waarom zou je eigenlijk je onderarmen trainen? Allereerst wordt dit vaak gedaan door mannen vanuit esthetisch oogpunt.

Je wilt natuurlijk niet rondlopen met grote biceps terwijl je onderarmen satéprikkers zijn.

Je onderarmen train je met veel oefeningen mee. Denk bijvoorbeeld aan bicep oefeningen. Hierbij worden je onderarmen ook aan het werk gezet en dus indirect meegetraint. Ook bij veel rugoefeningen train je je onderarmen.

Vaak worden de onderarmen dan ook niet specifiek apart getraint, omdat wordt gedacht dat de compound en bicep oefeningen wel voldoende zijn.

Soms is dit ook wel zo, maar het is nooit verkeerd om je onderarmen extra aan te pakken.

Te weinig kracht in je onderarmen kan er dan ook voor zorgen dan je minder zwaar kunt liften en minder grip hebt bij bepaalde oefeningen, wat je training en resultaten alles behalve ten goede komt.

Onderarmen zorgen voor betere gripkracht

Sterke onderarmen zorgen dus voor een betere gripkracht. Deze gripkracht zul je nodig hebben bij enorm veel oefeningen.

Voor vrijwel elke oefening waarbij je een gewicht of een stang vastpakt met je handen zul je jouw onderarmen nodig hebben.

Op het moment dat je knijpt dan worden je onderarmspieren aangesproken. Ook voor touwklimmen komt een goede gripkracht goed van pas.

Om je onderarmenspieren extra sterk te maken kun je gebruik maken van een onderarm trainer.

Door een onderarm trainer te gebruiken kun je eenvoudig thuis trainen. Je hoeft niet naar de gym te gaan en als je een kleine onderarm trainer hebt dan kun je deze zelfs overal mee naar toe nemen.

Als je een handknijper gebruikt als onderarm trainer dan is deze er zelfs in broekzak formaat en kun je het bij wijze van spreke zelfs meenemen in de trein, naar je werk of naar school.

Overal waar jij maar wilt laat jij je onderarmen groeien als kool.

Categorieën: Materiaal

0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *