Een platte, strakke buik binnen 1 week? 8 tips!

strakke-platte-buik-1-week

Een platte en strakke buik krijg je niet van de één op de andere dag.

Maar als er haast bij komt kijken, omdat je bijvoorbeeld die ene bruiloft hebt of die stranddag toch wat eerder om de hoek komt kijken dan verwacht, kun je met deze tips binnen een week toch een verschil maken voor een plattere buik.

Doe 10 minuten buikspieroefeningen per dag

Plaatselijk vet verliezen is helaas een fabeltje en niet mogelijk. Om een plattere buik te krijgen binnen 1 week zul je lichaamsvet moeten verliezen.

Met buikspieroefeningen verbrand je jammer genoeg geen plaatselijk buikvet, maar je maakt je buikspieren wel sterker.

Hierdoor zal je buik strakker ogen. Train je buikspieren iedere dag voor maar 10 minuten lang, zonder pauzes. De 7 buikspieroefeningen die je thuis kunt doen, beschreven we al in dit artikel.

Laat fruitsappen en frisdrank staan

Sla dranken zoals sinaasappelsap, appelsap, cola of ice tea een week over. Deze dranken bevatten over het algemeen veel suiker en werken totaal niet verzadigend.

Je krijgt dan én te veel calorieën binnen en de kans is groot dat je na een glas alleen nog maar meer gaat eten of drinken.

Daarnaast bevatten dit soort dranken veel natrium waardoor je extra vocht vasthoudt. Ten slotte zorgt het koolzuur in frisdrank voor een opgezette buik.

Wanneer je al een week lang minder calorieën binnenkrijgt, minder vocht vasthoudt én geen opgezette buik krijgt vanwege het koolzuur, werk je op verschillende manier aan een strakke buik.

Drink geen alcohol

Voor het beste resultaat drink je ook een week geen alcohol. Het drinken van alcohol kan ervoor zorgen dat je een grotere eetlust (1) krijgt en meer gaat eten dan wanneer je een week dat glas wijn overslaat.

Ook verstoort het je nachtrust (2), terwijl een goede nachtrust enorm belangrijk is om gewicht te verliezen.

Drink water

Maar wat kun je dan wel drinken? Dit is waarschijnlijk niet de eerste keer dat je het hoort, maar water drinken is essentieel als je buikvet én vasthoudend vocht kwijt wilt (3).

Als je meer water gaat drinken dan dat je gewoonlijk doet, zul je vooral in de eerste week veel vocht verliezen wat je normaliter vasthoudt.

Verder stilt het drinken van water een hongergevoel, stimuleert het je stofwisseling en helpt het bij de afvoer van afvalstoffen.

Al deze dingen zijn belangrijk als je binnen een week een plattere buik wilt.

Eet minder koolhydraten

Onderzoek toont aan dat je 2 tot 3 keer sneller afvalt wanneer je minder koolhydraten eet in plaats van vetten (4).

Koolhydraten vind je in wit brood, witte pasta en witte rijst, maar ook in zoete dingen zoals snoep, koekjes, cake en gebak. Vervang brood met bijvoorbeeld yoghurt en fruit of een lekker salade.

Eet meer eiwitten

Minder koolhydraten eten betekent overigens niet dat je minder moet eten en honger moet lijden. Maar waar vervang je deze producten dan door?

Door meer eiwitten, gezonde vetten en veel groenten te eten, is er nog steeds veel om uit te kiezen. Denk hierbij aan eieren, vlees en vis, kwark, yoghurt en olijfolie.

Snack gezonder

Vervang ongezonde snacks door groenten, een gekookt ei of een handjevol noten (let op: noten bevatten enorm veel calorieën!).

Je kunt ook smoothies maken met maximaal 1 stuk fruit, groente en bijvoorbeeld ongezoete plantaardige melk, zoals sojamelk, amandelmelk of havermelk.

Eet kleinere porties

Door kleinere maaltijden te eten dan wat je normaliter eet, zul je automatisch minder calorieën binnenkrijgen. Je kunt je brein hier makkelijk mee beïnvloeden.

Je eet bijvoorbeeld al minder wanneer je een half uur voor je maaltijd een halve liter water drinkt (5). Een andere truc is om van een kleiner bord te eten. Wanneer je van een kleiner bord eet, eet je automatisch minder (6).

Eet minder zout

Los van het feit dat teveel zout ontzettend slecht is voor je nieren, voorkomt het ook dat je een platte buik krijgt.

Wanneer je veel zout eet, houd je lichaam namelijk onnodig veel vocht vast. Eet dus een week lang geen chips, snacks en voorverpakte producten zoals pizza en kant-en-klare maaltijden.

Ook in light dranken zit helaas veel zout (nog een reden om alleen maar water te drinken).

Conclusie

Volg bovenstaande tips een week lang en je zult je – los van wat je aan verandering ziet in je lichaam – je ook een stuk beter voelen doordat je minder zout en suiker eet.

Heb je de smaak te pakken? Pak dan gelijk door naar een gezondere leefstijl door gezonder te blijven eten en meer te gaan bewegen.

Wil jij direct goed beginnen met effectief en duurzaam vetverlies? Download dan de Gratis Vetverlies Kickstart:

Tijdelijk Gratis: de Vetverlies Kick-start

Ontdek hoe jij effectief en blijvend vet verliest. Claim direct je gratis download:

vetverlies-kick-start-cover-transparant







💡 Misschien vind je dit ook interessant: